Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|
Choose an application
67
stagebegeleiding --- stages --- studeren --- Higher education --- studiebegeleiding --- Stages Stages --- Enseignement supérieur Hoger onderwijs --- Etudes Studies --- 489.5 --- hoger onderwijs - studie en studieresultaten --- Hoger onderwijs --- Stages --- Studiemethoden --- Stage --- Studiemethode --- Taalonderwijs
Choose an application
Sinds de verschijning van de eerste druk van Toetsen in het hoger onderwijs in 2002 is er veel veranderd op toetsgebied. Door nieuwe doelen, eisen en onderwijsvormen in het hoger onderwijs moeten opleidingen nog meer aandacht besteden aan de wijze waarop studenten worden getoetst. Toetsen in het hoger onderwijs gaat in op alle actuele ontwikkelingen. In deze tweede herziene druk komen daarom niet alleen de gebruikelijke toetsen met de computer, overalltoetsen, toetsen met portfolio's en voortgangstoetsen aan de orde. Omdat scholieren steeds meer gebruikmaken van bronnen op internet, is er bijvoorbeeld een hoofdstuk toegevoegd over het opsporen van plagiaat. Daarnaast zijn er hoofdstukken toegevoegd over de EVC-procedure (Erkenning Verworven Competentie) en over de gevolgen van het toenemende aanbod van vraaggestuurd en competentiegericht onderwijs. Tot slot is de literatuur aan het einde van elk hoofdstuk geüpdatet en uitgebreid. Dit inspirerende boek geeft docenten antwoord op alle vragen die te maken hebben met de kwaliteitscriteria, de beoordeling, de wijze van nakijken en de zak/slaaggrens van toetsen. Door de praktische hulpmiddelen als antwoordmodellen, specificatietabellen en checklists is Toetsen in het hoger onderwijs onmisbaar voor de lespraktijk van docenten in het hbo.
Didactic evaluation --- multiple-choice vragen --- vragen stellen --- evaluatie (onderwijs) --- Higher education --- Evaluatietechnieken ; hoger onderwijs --- Competenties ; hoger onderwijs --- Toetsen (onderwijs) --- 489.54 --- Evaluatie --- Hoger onderwijs --- Toetsen --- Examens --- 371.26 --- 378.012 --- Evaluation de la formation Training evaluation --- Examens Examens --- Tests Tests --- EVC (elders verworven competenties) --- competenties --- computers --- didactiek --- evaluatie --- hoger onderwijs --- overall-toets --- plagiaat --- portfolio's --- stage --- toetsen --- Evaluatie van leerlingen (klassenraad, schoolrapport, toetsen) --- 450.6 ) toetsen --- 489.59 --- hoger onderwijs : evaluatie (ler) --- toetsbeleid --- toetsen: hoger onderwijs --- Assessment --- Beoordeling van leerlingen. Schoolprestaties. Leerprestaties. Onderwijstaxonomie --- Onderwijsresearch: hoger onderwijs. --- Examens (hoger onderwijs) --- Evaluatietechnieken --- 371.26 Beoordeling van leerlingen. Schoolprestaties. Leerprestaties. Onderwijstaxonomie --- Didactische evaluatie --- Hoger onderwijs. Universitair onderwijs --- departement Gezondheidszorg 08 --- toetsconstructie --- portfolio --- competentiegericht onderwijs --- vraaggestuurd onderwijs --- Onderwijsresearch: hoger onderwijs
Choose an application
De competente projectleider biedt studenten een kennismaking met projectmanagement vanuit de rol van de projectleider. In bedrijven en in het onderwijs wordt steeds vaker in projectverband gewerkt. Maar wat is en doet een projectleider en aan wie is hij of zij verantwoording schuldig? Hoe gaat de projectleider om met tijd, geld, kwaliteit en communicatie? Het boek bestaat uit 4 delen. Het eerste deel behandelt de competenties waarover een projectleider dient te beschikken en de achtergrond van een project. In deel twee komen alle facetten van het voorbereiden van een project aan bod. Deel drie bespreekt het opstarten, mobiliseren, sturen en bewaken van het project. In deel vier volgt de afronding van het project en de overdracht aan de opdrachtgever
projectplanning --- leidinggeven --- Organization theory --- projectmanagement --- projectaanpak --- Projectmanagement --- Projectwerking --- Projet (management) Project (management) --- Risque Risico --- 366.4 --- 489.4 --- 489.52 --- competentiegericht onderwijs --- kwaliteitszorg --- studentenbegeleiding --- 658.017 --- Managementvaardigheden --- E090598.jpg --- Management --- Didactiek (hoger onderwijs) --- Studiebegeleiding (hoger onderwijs)
Choose an application
Het hoger onderwijs maakt momenteel een radicale omwenteling door, waarbij de focus verlegd wordt van kenniswerving (en -toetsing) naar het verwerven van beroepscompetenties. Als gevolg van deze omwenteling moeten er, naast klassieke toetsmethoden als examens en tentamens, ook nieuwe toetsmethoden ingezet worden. Deze nieuwe groep methoden dient zich aan onder de noemer assessment. Dit Handboek Assessment - het eerste in een reeks van drie - gaat in op de specifieke vorm van assessment: de gedragsproef.
didactiek --- Didactics --- assessments (onderwijs) --- Higher education --- HO (hoger onderwijs) --- Assessment --- Gedrag --- Competentiegericht onderwijs --- Hoger onderwijs --- #KVHB:Onderwijspsychologie --- #KVHB:Evaluatie --- 489.54 --- Competentieleren --- Evaluatie (Beoordeling) --- Onderwijs --- Examens --- (zie ook: Schoolrapporten) --- Gedragsproeven --- 489.4 --- Assessment Assessment --- Evaluation Evaluatie --- Gestion des compétences Competentiemanagement --- Tests Tests
Choose an application
Jeroen Hendriksen gaat in op de verschillende invalshoeken die Kolb genspireerd hebben tot zijn belangrijke publicatie Experiential Learning. De fascinatie van de auteur voor ervaringsleren was daarbij het uitgangspunt. Befaamde onderzoekers als Dewey, Lewin, Piaget, maar ook de humanistische psychologie met Maslow, Rogers en Perls en de pedagogiek van Paolo Freire zijn inspiratiebronnen voor Kolb. In Cirkelen rond Kolb worden ze in hun samenhang uitgewerkt en aangevuld met veel nieuwe inspirerende werkvormen en oefeningen. Jeroen Hendriksen besteedt ook aandacht aan de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van leren en legt een link tussen ervaringsleren toen en organisatieleren nu. Cirkelen rond Kolb is leerboek en oefenboek tegelijk. Spelenderwijs wordt de lezer meegenomen in de boeiende wereld van het ervaringsleren. Theoretische impulsen en oefeningen wisselen elkaar af. Zo ontstaat een rijk palet aan mogelijkheden voor manager, trainer, opleider, consultant, personal coach en docent om zelf vorm te geven aan nieuwe leerimpulsen. U vindt in dit boek: de originele leerstijlentest van Kolb, reflectieoefeningen, didactische suggesties, teamdiagnose-instrumenten, oefeningen voor doeners, bezinners, dromers en beslissers.
Lerarenopleiding --- (vak)didactiek talen. --- Ervaringsleren. --- Kolb, David. --- Leerbevordering. --- Leerstrategieën. --- Onderwijsleerprocessen. --- E-books --- Hoger onderwijs --- Psychologie --- Pedagogiek --- Leermethoden --- Leerplanontwikkeling --- 159.95 --- Ervaringsleren --- Kolb --- Leren --- Organisatie --- Reflecteren --- Werkvormen --- #PBIB:+SLO 220.92 --- Apprentissage Leerproces --- Hoger onderwijs en achtergrond secundair onderwijs : Onderwijs : Leeromgeving --- Leermethode --- Man --- Volwassene --- Secondary education --- Orthopedagogics
Choose an application
Een leraar van klasse biedt leraren in het voortgezet onderwijs steun bij hun dagelijks werk. De auteurs vertalen een schat aan onderwijskundige, didactische en pedagogische kennis naar de concrete onderwijspraktijk. Het boek biedt inspiratie voor allerlei onderwijscontexten, van traditionele scholen tot scholen die volop met vernieuwingen bezig zijn. Drie hoofdthema's in het boek zijn: didactiek, orde houden en de relatie van de leraar met de klas. Een vierde hoofdthema is de voortgaande professionele ontwikkeling van docenten in de beroepspraktijk. De auteurs ontwikkelen een visie op onderwijs waarbij de leerlingen geleidelijk steeds meer verantwoordelijkheid leren dragen voor hun leerproces en het leerresultaat. Ze laten met veel voorbeelden zien hoe leraren dat voor elkaar kunnen krijgen.
Lerarenopleiding --- algemeen. --- Teacher education. Teacher's profession --- leraren-leerling relatie --- ordeproblemen (onderwijs) --- School management --- didactiek --- onderwijspraktijk --- Didactique Didactiek --- Formateurs Opleiders --- gezag --- lesgeven --- 454.22 --- Beginnende leraren --- Coöperatief leren (Samenwerkend leren) --- Didactiek (Vakdidactiek) --- Hoger onderwijs --- Lager onderwijs --- Onderwijsstijlen --- Professionele ontwikkeling --- Reflecteren (Terugblikken) --- Relatie leraar-leerling --- Secundair onderwijs --- Tucht (Discipline, Gezag, Orde, Ordeproblemen) --- begeleid zelfstandig leren --- docent --- straffen --- 474.22 --- 454.2 --- 489.4 --- Didactiek --- Klassenmanagement --- Leraren --- Leren --- Reflectie --- Relatie leraar - leerling --- Straffen --- Zelfstandig werk --- 484.2 --- Relatie leraar-klas --- Tucht --- Vaardigheden --- Onderwijsstrategieën --- Leraren hoger onderwijs --- Leraar hoger onderwijs
Choose an application
The four-level model for evaluating training programs has become a widely used approach to training evaluation in the corporate, government and academic worlds. In this third edition of the bestseller, Donald Kirkpatrick offers ideas and procedures for continued quality evaluation of the four levels in workplace.
Training --- 450.7 --- coaching --- hoger onderwijs --- evaluatie --- Skills training --- Evaluation. --- opleiding en bijscholing, onderwijsbegeleiding, onderwijswinkels, pedagogisch hoger onderwijs, pedagogische centra, beroep --- 658.386.012 --- Evaluation de la formation Training evaluation --- Opleidingsmethoden --- Employees --- Laborers --- Personnel --- Workers --- Persons --- Industrial relations --- Personnel management --- Training of&delete& --- Evaluation --- Teacher education. Teacher's profession --- Occupational training --- Job training --- Manpower development and training --- Manpower training programs --- Vocational training --- Education --- Education and training services industry --- Practice firms --- Training of
Choose an application
Samen met drie andere ‘change and learning’ denkers zoekt Senge naar antwoorden op de vraag hoe diepgaande collectieve verandering plaatsvindt. Daarbij maken zij niet alleen gebruik van hun eigen ervaringen, maar ook van de gesprekken die zij voor dit boek met vele wetenschappers hadden. Presence laat zien dat het er in de lerende organisatie om gaat een ommezwaai te maken van het vertrouwde ‘downloading’ (de gebruikelijke manier van denken en handelen hanteren) naar ‘presencing’ (bewust ervaren van het hier en nu en zien wat zou kunnen zijn). De auteurs illustreren hun verhaal aan de hand van vele voorbeelden, vaak roerende persoonlijke verhalen en inspirerende ‘succes stories’ uit het zakenleven. Daarbij passeert een breed scala aan beroemde denkers de revue, waaronder Lao Tse, Goethe, Martin Bubers en Carl Jung.
65.012.4 --- 65.012.4 Management. Directorate. Technique and methods of management --- Management. Directorate. Technique and methods of management --- 366.9 --- Veranderingsprocessen --- #SBIB:35H305 --- #SBIB:316.334.2A550 --- Organisatieleer: organisatieverandering --- Partijen en strategieën in de onderneming: patronale strategieën: algemeen --- 098 Bedrijfskunde --- Changement Verandering --- Maatschappelijke ontwikkeling 304 --- Organisatie 658.014 --- organisaties --- veranderkunde --- 366.4 --- leiding geven --- lerende organisatie --- management --- organisatieleer --- sociale veranderingen --- Organisatieleer --- Management --- veranderingsmanagement --- organisatieontwikkeling --- Sociology of education --- leerplanontwikkeling --- HO (hoger onderwijs)
Choose an application
Als het om onderwijs en opleiden gaat, kan over veel zaken verschil van mening bestaan, maar over één ding zijn docenten het roerend eens: deelnemers leren pas als ze iets doen. Wie iets wil leren, moet inspanningen leveren.Dit boek biedt 130 werkvormen om die inspanningen bij deelnemers op te roepen, stuk voor stuk werkvormen die leren tot avontuur maken. De auteurs baseren zich op de 4 fasen van ervaringsleren van Kolb: conceptualiseren, toepassen, ervaren en reflecteren. Bij elke fase horen andere werkvormen. In een les komen alle fasen aan bod, pas dan is er sprake van een volwaardig leerproces. Activerende werkvormen zorgen voor de goede balans tussen de activiteiten van de deelnemers en de docent. Zowel voor docent als deelnemer leveren activerende werkvormen interessante voordelen op.De werkvormen zijn ingedeeld in 5 soorten: ijsbrekers, spelvormen, discussievormen, werkopdrachten en docentgecentreerde werkvormen. De werkvormen zijn overzichtelijk ingedeeld en voorzien van voorbeelden uit de praktijk van de auteurs
Didactiek. --- Ervaringsleren. --- Opleidingen. --- Personnel management --- coaching --- Didactics of higher education --- opleiden --- ervaringsleren --- didactische werkvormen --- Didactic strategies --- Didactische werkvormen --- Ervaringsleren --- 371.38 --- 374 vorming en opleiding --- Apprentissage Leerproces --- Didactique Didactiek --- Jeux Spelen --- Matériel didactique Leermiddelen --- Méthodes d'enseignement Onderwijsmethoden --- #KVHB:Didactiek --- didactiek --- 454.21 --- activerende werkvormen --- discussievormen --- leerprocessen --- spelvormen --- 489.4 --- Didactiek (Vakdidactiek) --- hoger onderwijs --- Didactisch proces (leerproces) --- Leermiddelen --- leermethoden --- 454 --- 454.21 ) Didactische werkvormen --- activerende didactische werkvormen --- didactische werkvormen (ler) --- ervaringsleren (ler) --- onderwijs --- opleiding --- reflecteren --- 37.02 --- Activerende didactische werkvormen --- Didactiek --- Leerkrachten ; professionele ontwikkeling --- Leerstijlen --- Leren --- Werkvormen --- onderwijsmethoden --- Lerarenopleiding : CVO --- 371.38 Zelfwerkzaamheid --- Zelfwerkzaamheid --- didactische werkvormen, geprogrammeerde instructie, groepswerk, projectonderwijs --- Didactiek (hoger onderwijs) --- Games --- #PBIB:+SLO 220.92 --- Leermethoden --- 474.21 --- Beginsituatie --- Discussietechnieken --- Dramaspelen --- Evaluatietechnieken --- Gezelschapsspelen --- Groeperingsvormen --- Kennismakingsspelen --- Persoonlijkheidskenmerken --- Probleemoplossend leren --- Reflectie --- Rollenspel --- Simulatie --- S2007225.JPG --- Hoger onderwijs en achtergrond secundair onderwijs : Onderwijs : Leeromgeving --- 371.3 --- 371 --- 484.21 --- didactisch proces --- les --- reflectie --- departement Lerarenopleiding 07 --- leren --- leerstijlen --- Opleidingen --- Onderwijs --- Groepsdynamiek --- Vergaderen --- Groepsprocessen --- Vaardigheden --- werkvormen en leeractiviteiten --- leermiddelen --- Didactische werkvorm --- Opleiding --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Arbeidsmarkt --- Sport --- Groepsproces --- Werkvorm --- Reflectie (onderdeel leerproces) --- Muziekpedagogie --- Gezelschapsspellen.
Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|